Rikas pole see, kellel on palju, vaid see, kes annab palju (Erich Fromm)

esmaspäev, 11. jaanuar 2010

Seisukohti

Urmas Oras, peedulane:
Esiteks arvan, et see võib kujutada ohtu mu kodu turvalisusele. Seda ei oska ju keegi täpselt ette näha ja selle välistamine on minu meelest võimatu. See võib sundida mind oma krunti tarastama (hetkel on aed vaid ühes küljes ja seegi tänu naabritele) ehk raha kulutama.
Teiseks ei taha ma oma isekusega olla takistuseks sellele õilsale ettevõtmisele. Usaldan Anne Daniel-Karlseni asjatundlikkust täielikult ja usun, et kui ta suudab leida usaldust finantseerijate silmis ning luua tugeva tiimi, saame olulise ja Eesti kontekstis ainulaadse hooldus-haridusasutuse.
Kolmandaks oleks see kasuks Peedu arengule - teise tööandja näol (lasteaia kõrval). Vahest looks see soodsa pinnase ka kaupluse taastekkimiseks.

Ilmar Särg, peedulane:
Peedu rahvale on plaani tutvustatud Peedu Korraldusseltsi aruande–valimiskoosolekul Anne Danieli enda poolt. Idee oli uus ja võeti teadmiseks. Vastuväiteid ei esitatud. Isiklikult arvan, et idee on teostust väärt.

Edith Groote, peedulane:
Mina toetan seda väga. Olen ise töötanud õpetajana ja näinud ka niisuguseid õpilasi, kes vajavad enam tuge ja hoolt. Anne Daniel-Karlsen on Tartu Maarja Kooli loomisega juba peaaegu imet teinud ja mul pole põhjust kahelda, et selline ime võib sündida ka nüüd. Tal on palju kogemusi ja veenev pilt sellest, mis tulevases keskuses teoks saab. Kindlasti tekib selliseid keskusi lisaks, kui esimene toimima hakkab. Peedu on armas ja vaikne roheline külake (ehkki kirjas linnaosana). On tore, kui just siin kohtuvad vana auväärne maja ja noored, kes seda maja vajavad.
Lugesin Mari Tarandi mälestusi Juhan Viidingust ja mõtlesin, et võib-olla just niisugust ravi vajanuks ka Viiding oma õrnas puberteedieas.
"Õhtulehes" kirjeldatud Juhaniga aga olen ma isiklikult kokku puutunud ja tema praegune olukord teeb mulle väga haiget.

Reno Laidre, Elva linnapea:
Kõik me tahame, et Elva linn areneks ja Elva linnas oleks hea elada. Peedulased on pikki aastaid otsinud lahendust olukorrale, kus suure ajaloolise väärtusega kirjanike majad seisavad kasutuna ja lagunevad. Varem väljapakutud erinevatest ideedest ei ole aga kahjuks ükski hetkel reaalsuseks saamas, ent Anne Daniel-Karlsen mõte rajada Peedule miljööteraapiakeskus on sedavõrd hea ja hetkel paljudelt peedulastelt tuge saanud idee, et selle realiseerumise eest tuleb võidelda. Elva linn kui projekti partner saab toetada peamiselt tööga suhtlemisel nii kohalike elanike kui teiste osapooltega selleks, et idee ellu viia, olulist rahalist panust lähiaastatel linn panna ei suuda. Esialgsed keskuse eelarvekavad näevad ette, et sealne teenus saab olema väga vajalik ja eksklusiivne ning minu arvates peaks olema kindlasti riigipoolselt kas siis läbi sotsiaalministeeriumi või haridus- ja teadusministeeriumi rahastatud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Talv

Talv
Foto: Maarja Mägi